تبلیغات

گروه سایبرے مهندس میرزابیگی

لَبَّیــــــــــــــک یا مَهدی(عَجّ)
photo #1
photo #2
photo #3
photo #4
photo #5
photo #6
photo #7
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
لهى عَظُمَ الْبَلاَّءُ وَبَرِحَ الْخَفاَّءُ وَانْکَشَفَ الْغِطاَّءُ وَانْقَطَعَ الرَّجاَّءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ وَمُنِعَتِ السَّماَّءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ وَاِلَیْکَ الْمُشْتَکى وَعَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِى الشِّدَّةِ وَالرَّخاَّءِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ
اُولِى الاْمْرِ الَّذینَ فَرَضْتَ عَلَیْنا طاعَتَهُمْ وَعَرَّفْتَنا بِذلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلا قَریباً کَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ یا مُحَمَّدُ یا عَلِىُّ یا عَلِىُّ یا مُحَمَّدُ اِکْفِیانى فَاِنَّکُما کافِیانِ وَانْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ
یا مَوْلانا یا صاحِبَ الزَّمانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى اَدْرِکْنى السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ
خدایا بلاء عظیم گشته و درون آشکار شد و پرده از کارها برداشته شد و امید قطع شدو زمین تنگ شد و از ریزش رحمت آسمان جلوگیرى شد و تویى یاور و شکوه بسوى تو است و اعتماد و تکیه ما چه در سختى و چه در آسانى بر تو است خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد
آن زمامدارانى که پیرویشان را بر ما واجب کردى و بدین سبب مقام و منزلتشان را به ما شناساندى به حق ایشان به ما گشایشى ده فورى و نزدیک مانند چشم بر هم زدن یا نزدیکتر اى محمد اى على اى على اى محمد
مرا کفایت کنید الزمان فریاد، فریاد، فریاد، دریاب مرا دریاب مرا دریاب مرا همین ساعت همین ساعت هم اکنون زود زود زود اى خدا اى مهربانترین مهربانان به حق محمد و آل پاکیزه اش
چهل حدیث از امام هادی(ع) قسمت 2

21- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : اِنّ لِلّهِ بِقاعاً یُحِبُّ أنْ یُدْعی فیها فَیَسْتَجیبُ لِمَنْ دَعاهُ، وَالْحیرُ مِنْها.

«بحارالأنوار، ج 98، ص 130، ح 34.»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: برای خداوند بقعه ها و مكان هائی است كه دوست دارد در آن ها خدا خوانده شود تا آن كه دعاها را مستجاب گرداند كه یكی از بُقْعه ها حائر و حرم امام حسین - علیه السلام - خواهد بود.

 

 

22- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : اِنّ اللّهَ هُوَ الْمُثیبُ وَالْمُعاقِبُ وَالْمُجازی بِالاَْعْمالِ عاجِلاً وَآجِلاً.

«بحارالأنوار، ج 59، ص 2»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: همانا تنها كسی كه ثواب می دهد و عِقاب می كند و كارها را در همان لحظه یا در آینده پاداش می دهد، خداوند خواهد بود.

 

 

23- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : مَنْ هانَتْ عَلَیْهِ نَفْسُهُ فَلا تَأمَنْ شَرَّهُ.

«تحف العقول، ص 383»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: هركس به خویشتن إهانت كند و كنترل نفس نداشته باشد خود را از شرّ او در أمان ندان.

 

 

24- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : اَلتَّواضُعُ أنْ تُعْطَیَ النّاسَ ما تُحِبُّ أنْ تُعْطاهُ.

«محجّة البیضاء، ج 5، ص 225»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: تواضع و فروتنی چنان است كه با مردم چنان كنی كه دوست داری با تو آن كنند.

 

 

25- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : اِنّ الْجِسْمَ مُحْدَثٌ وَاللّهُ مُحْدِثُهُ وَ مُجَسِّمُهُ.

«بحارالأنوار، ج 57، ص 81، ح 51»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: همانا اجسام، جدید و پدیده هستند و خداوند متعال به وجود آورنده و تجسّم بخش آن ها است.

 

 

26- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : لَمْ یَزَلِ اللّهُ وَحْدَهُ لا شَیْئی مَعَهُ، ثُمَّ خَلَقَ الاَْشْیاءَ بَدیعاً، وَاخْتارَ لِنَفْسِهِ أحْسَنَ الاْسْماء.

«بحارالانوار، ج 57، ص 83، ح 64»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: خداوند از أزَل، تنها بود و چیزی با او نبود، تمام موجودات را با قدرت خود آفریده، و بهترین نام ها را برای خود برگزید.

 

 

27- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : اِذا قامَ الْقائِمُ یَقْضی بَیْنَ النّاسِ بِعِلْمِهِ كَقَضاءِ داوُد - علیه السلام - وَ لا یَسْئَلُ الْبَیِّنَةَ.

«بحارالأنوار، ج 50، ص 264، ح 24»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: زمانی كه حضرت حجّت (عجّ) قیام نماید در بین مردم به علم خویش قضاوت می نماید; همانند حضرت داود - علیه السلام - كه از دلیل و شاهد سؤال نمی فرماید.

 

 

28- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : مَنْ اَطاعَ الْخالِقَ لَمْ یُبالِ بِسَخَطِ الْمَخْلُوقینَ وَ مَنْ أسْخَطَ الْخالِقَ فَقَمِنٌ أنْ یَحِلَّ بِهِ الْمَخْلُوقینَ.

«بحارالأنوار، ج 50، ص 177، ح 56»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: هركس مطیع و پیرو خدا باشد از قهر و كارشكنی دیگران باكی نخواهد داشت.

 

 

29- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : اَلْعِلْمُ وِراثَةٌ كَریمَةٌ وَالاْدَبُ حُلَلٌ حِسانٌ، وَالْفِكْرَةُ مِرْآتٌ صافَیةٌ.

«مستدرك الوسائل، ج 11، ص 184، ح 4»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: علم و دانش بهترین یادبود برای انتقال به دیگران است، ادب زیباترین نیكی ها است و فكر و اندیشه آئینه صاف و تزیین كننده اعمال و برنامه ها است.

 

 

30- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : الْعُجْبُ صارِفٌ عَنْ طَلَبِ الْعِلْمِ، داع إلی الْغَمْطِ وَ الْجَهْلِ.

«بحارالأنوار، ج 75، ص 369»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: خودبینی و غرور، انسان را از تحصیل علوم باز می دارد و به سمت حقارت و نادانی می كشاند.

31- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : لا تُخَیِّبْ راجیكَ فَیَمْقُتَكَ اللّهُ وَ یُعادیكَ.

«بحارالأنوار، ج 75، ص 173، ح 2»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: كسی كه به تو امید بسته است ناامیدش مگردان، وگرنه مورد غضب خداوند قرار خواهی گرفت.

 

 

32- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : الْعِتابُ مِفْتاحُ التَّقالی، وَالعِتابُ خَیْرٌ مِنَ الْحِقْدِ.

«نزهة النّاظر، ص 139، ح 12»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: (مواظب باش كه) عتاب و پرخاش گری، مقدّمه و كلید غضب است، ولی در هر حال پرخاش گری نسبت به كینه و دشمنی درونی بهتر است (چون كینه، ضررهای خظرناك تری را در بردارد).

 

 

33- وَ قالَ - علیه السلام - : مَا اسْتَراحَ ذُو الْحِرْصِ.

«مستدرك الوسائل، ج 2، ص 336، ح 11»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: شخص طمّاع و حریص ـ نسبت به اموال و تجمّلات دنیا ـ هیچگاه آسایش و استراحت نخواهد داشت.

 

 

34- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : الْغِنی قِلَّةُ تَمَنّیكَ، وَالرّضا بِما یَكْفیكَ، وَ الْفَقْرُ شَرَهُ النّفْسِ وَ شِدَّةُ القُنُوطِ، وَالدِّقَّةُ إتّباعُ الْیَسیرِ وَالنَّظَرُ فِی الْحَقیرِ.

«الدّرّة الباهرة، ص 14»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: بی نیازی و توانگری در آن است كه كمتر آرزو و توقّع باشد و به آنچه موجود و حاضر است راضی و قانع گردی، ولیكن فقر و تهی دستی در آن موقعی است كه آرزوهای نفسانی اهمیّت داده شود، امّا دقّت و توجّه به مسائل، اهمیّت دادن به امكانات موجود و مصرف و استفاده صحیح از آن ها است، اگر چه ناچیز و كم باشد.

 

 

35- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : الاِْمامُ بَعْدی الْحَسَنِ، وَ بَعْدَهُ ابْنُهُ الْقائِمُ الَّذی یَمْلاَُ الاَْرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَما مُلِئَتْ جَوْراً وَ ظُلْماً.

«بحارالأنوار، ج 50، ص 239، ح 4»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: امام و خلیفه بعد از من (فرزندم) حسن; و بعد از او فرزندش مهدی ـ موعود(علیهما السلام)ـ می باشد كه زمین را پر از عدل و داد می نماید، همان طوری كه پر از ظلم و ستم گشته باشد.

 

 

36- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : إذا كانَ زَمانُ الْعَدْلِ فیهِ أغْلَبُ مِنَ الْجَوْرِ فَحَرامٌ أنْ یُظُنَّ بِأحَد سُوءاً حَتّی یُعْلَمَ ذلِكَ مِنْهُ.

«بحارالأنوار، ج 73، ص 197، ح 17»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: در آن زمانی كه عدالت اجتماعی، حاكم و غالب بر تباهی باشد، نباید به شخصی بدگمان بود مگر آن كه یقین و معلوم باشد.

 

 

37- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : إنَّ لِشیعَتِنا بِوِلایَتِنا لَعِصْمَةٌ، لَوْ سَلَكُوا بِها فی لُجَّةِ الْبِحارِ الْغامِرَةِ.

«بحارالأنوار، ج 50، ص 215، ح 1»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: همانا ولایت ما اهل بیت برای شیعیان و دوستانمان پناهگاه أمنی می باشد كه چنانچه در همه امور به آن تمسّك جویند، بر تمام مشكلات (مادّی و معنوی) فایق آیند.

 

 

38- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : یا داوُدُ لَوْ قُلْتَ: إنَّ تارِكَ التَّقیَّةَ كَتارِكِ الصَّلاةِ لَكُنتَ صادِقاً.

«وسائل الشّیعة، ج 16، ص 211، ح 21382»

امام هادی - علیه السلام - به یكی از اصحابش - به نام داود صرّمی - فرمود: اگر قائل شوی كه ترك تقیّه همانند ترك نماز است، صادق خواهی بود.

 

 

39- قالَ: سَألْتُهُ عَنِ الْحِلْمِ؟ فَقالَ - علیه السلام - : هُوَ أنْ تَمْلِكَ نَفْسَكَ وَ تَكْظِمَ غَیْظَكَ، وَ لا یَكُونَ ذلَكَ إلاّ مَعَ الْقُدْرَةِ.

«مستدرك الوسائل، ج 2، ص 304، ح 17»

یكی از اصحاب از امام هادی - علیه السلام - پیرامون معنای حِلم و بردباری سؤال نمود؟ حضرت در پاسخ فرمود: این كه در هر حال مالك نَفْس خود باشی و خشم خود را فرو بری و آن را خاموش نمائی و این تحمّل و بردباری در حالی باشد كه توان مقابله با شخصی را داشته باشی.

 

 

40- قالَ الإمامُ الهادی - علیه السلام - : اِنّ اللّهَ جَعَلَ الدّنیا دارَ بَلْوی وَالاْخِرَةَ دارَ عُقْبی، وَ جَعَلَ بَلْوی الدّنیا لِثوابِ الاْخِرَةِ سَبَباً وَ ثَوابَ الاْخِرَةِ مِنْ بَلْوَی الدّنیا عِوَضاً.

«تحف العقول، ص 358»

امام هادی - علیه السلام - فرمود: همانا خداوند، دنیا را جایگاه بلاها و امتحانات و مشكلات قرار داد; و آخرت را جایگاه نتیجه گیری زحمات، پس بلاها و زحمات و سختی های دنیا را وسیله رسیدن به مقامات آخرت قرار داد و اجر و پاداش زحمات دنیا را در آخرت عطا می فرماید.


  09:29 ب.ظ  شنبه 27 مهر 1392  محمد عبداله زاده

 
?